בחירת דומיין מנצח

אולי אתם לא יכולים לבחור את כתובת המגורים שלכם, או לפחות לא תבחרו את מקום המגורים שלכם לפי הכתובת. עם זאת, רגע לפני הקמת אתר האינטרנט שלכם, תוכלו לבחור את הדומיין. אולי לכאורה מדובר אך ורק על כתובת שהגולשים מקלידים, אך בפועל מדובר במידה רבה על תעודת הזהות של בית העסק שלכם והאתר שלכם. בנוסף, לבחירת דומיין יכולה להיות שיקול מכריע בהיבט של קידום אורגני בגוגל. למידע נוסף על קידום אתרים.

הבחירה שלכם בדומיין מתאים על פי הטיפים שיוצגו בפניכם ממש כאן, תאפשר לקהל המחפש אתכם להתמצא בקלות, תוך שדומיין מנצח גם מסייע בכל הקשור לקידום האתר. דומיין, או מתחם אם תרצו, חשוב מאד כמו כל אלמנט אחר בו אתם משקיעים בנראות שלכם בערוצי הדיגיטל.

 

1.הפנים לחו"ל או שאתם נשארים בארץ?

המון אנשים תוהים באיזו סיומת כדאי לבחור: בסיומת המזוהה עם חו"ל, כדוגמת com, או שעדיף להישאר בארץ עם הקידומת המוכרת של האתרים הישראלים co.il? מדובר על שאלה מצוינת! כל עוד בית העסק שלכם מכוון לקהל ישראלי בלבד, נדמה כי אין באמת שאלה וכי כדאי לבחור בסיומת הישראלית. עם זאת, במידה והאתר שלכם עתיד להציע שירות בינלאומי, יהיה כדאי למתג אותו ככזה עם קידומת com. הסיומת הישראלית לדוגמא, נותנת לקהל הגולשים הישראלי את התחושה של משהו קרוב ומוכר, בעוד קידומת בינלאומית המון פעמים מעלה הקשרים של אתר בשפה זרה, קושי בלקבל שירות וכן הלאה.

 

2.במידת הצורך, תרגמו את שם העסק שלכם

כידוע, הדומיין הוא כתובת אתר האינטרנט שלכם והבחירה בו שמורה לכם. האם כדאי לבחור תמיד בשם העסק כדומיין? חד משמעית – לא. אם בית העסק שלכם נקרא לדוגמא "אגדה אורבנית", הקלדת הכתובת באנגלית יכולה לסבך מאד את הגולשים. במקרה כזה, יהיה כדאי לתרגם את שם בית העסק שלכם, או לחילופין לבחור בשם אחר המזוהה אתכם. עם זאת, במידה ולעסק שלכם קוראים "גלידה", יהיה קל מאד לקליד את האותיות וכך לייצר יותר תנועה לאתר: glida.

 

3.דומיין קצר יותר הוא דומיין טוב יותר

אין זה יפתיע אתכם כי ככל שהדומיין יהיה קצר יותר, כך יהיה טוב יותר. ממבט חטוף על האתרים המועדפים שלכם, תוכלו לגלות כי האתרים הפופולאריים ביותר מחזיקים גם בדומיין קצר:facebook, amazon, asos, bbc וכן הלאה. דומיינים ארוכים מצטיירים כמאד לא נגישים והחיפוש על פי הקלדתם הופך מורכב ולא נוח. גם אם שם בית העסק שלכם ארוך יחסית, יהיה כדאי לקצרו למילה אחת בכדי לבסס חיפוש נעים יותר לקהל שלכם.

 

4.חשוב: שם הדומיין ירמוז על בית העסק שלכם

במידה ושם העסק שלכם אכן ארוך ולא ידידותי כל כך לגולשים המקלידים את שם האתר, חשוב שתבחרו בשם חלופי המיועד לדומיין בלבד. כלל הזהב? להבטיח כי הדומיין לא רק קצר, אלא מרמז על פעילות העסק. אם לדוגמא קוראים לעסק שלכם "בית הקפה של נחמיה", הרי שכדומיין הוא פחות מוצלח. לכן, תוכלו לבחור בדומיין כדוגמת greatcoffee,thebestcoffee וכן הלאה. שם פחות מומלץ יהיה house או home, זאת למרות שבית העסק מורכב גם ממילה זו. הבעיה? היא לא מרמזת כלל על בית העסק.

 

5.נסו בעצמכם: מה החוויה שלכם מהדומיין?

המון פעמים הדרך הטובה ביותר לחוות את החוויה שעתיד לעבור הגולש, היא עם הקלדת הדומיין בו אתם מעוניינים. העלו כמה אופציות אפשריות – זאת לאחר שבדקתם את זמינות הדומיין החביב עליכם. הקלידו בעצמכם בשורת החיפוש המיועדת את שם הדומיין ובדקו: איזו כתובת נוח להקליד, איזו כתובת סבוכה ולא נגישה, עם איזו כתובת ישנה סבירות להתבלבל בין האותיות וכן הלאה.

 

קיראו עוד במדריך שלנו לקניית דומיין.

 





מאמרים אחרונים

קישורים




מפת האתר
בחירת שם דומיין