מדריך קניית דומיין

בחירת שם דומיין מתאים לעסק הינה קריטית ויש לה השפעה על התפתחות העסק מיתוגו והצלחתו.

עליכם לחשוב, ולפעמים להתייעץ עם מומחי שיווק, בבחירת שם דומיין המתאים לעסק שלכם. שם אשר ישדר לקהל הגולשים את המסר אותו אתם רוצים להעביר, וליצור גירוי ומשיכה לקהל היעד המתאים. לדוגמא אתר דומיין יכלול את השם domain וכדומה.
 

שם דומיין חשוב שיהיה ברור וקליט

חשוב לבחור שם דומיין שיהיה קליט. חלק ניכר מהפרסום של כל אתר אינטרנט הוא בשמיעה אם זה בין אנשים או בתוכניות רדיו. פרסום נעשה גם בצורה ויזואלית ע"י חשיפה לשם הדומיין באינטרנט, בטלויזיה, בעתונות או בשלטי חוצות. המסקנה, שחשוב שיזכרו את שם הדומיין גם בצורה ויזואלית וגם משמיעה.

בנוסף, חשוב שלא יהיה ניתן להגות או לרשום את שם הדומיין בדרכים שונות ומרובות. מכאן יוצא שיש צורך לבחור דומיין שניתן לאיית אותו משמיעה בלבד ושגם אפשר לזכור אותו ויזואלית בצורה ברורה.

פתרון נכון לבעיות האיות הוא בקניית מספר דומיינים שהמכוונים לאותו אתר, כמו שעשתה וואלה -  wala ו  walla
 

אורך דומיין

רוב האתרים המובילים בעולם, האתרים המפורסמים, שם הדומיין שלהם קצר בדכ"ל מ10 תווים. דוגמאות לאתרים בעולם כמו: google, live, cnn, yahoo, או אתרים בישראל כמו: nana, ynet.

כל אות בשם דומיין חשובה, ובעברית נושא האורך מקבל משנה תוקף, שכן לא כולם יודעים היטב אנגלית, כך ששם דומיין ארוך בהחלט עשוי לגרום קשיים בהקלדה לגולש הישראלי. 

 

דומיין בעברית או באנגלית ?

בבחירת שם דומיין לאתר ישראלי בעברית ניתן להשתמש בדומיין שנושא את השם העברי של האתר או המילה הגנרית באנגלית.

לדוגמא: אם האתר שלנו עוסק בתחום הציפורים אזי נשאלת השאלה מה עדיף, zipor או bird לשם הדומיין. התשובה לכך צריכה להיות בעיקרה לפי שיקולים של מה קליט, קלות האיות והאורך כפי שנכתב לעיל.

איזו סיומת לדומיין כדאי לבחור ?

שיקול נוסף בבחירת דומיין הוא סיומת הדומיין.  האם רוצים דומיין ישראלי עם סיומת co.il או דומיין בינלאומי בסיומת .com .net .biz ואחרים.

ההחלטה במקרה זה צריכה להיות על פי קהל היעד לעסק שלכם. אם האתר פונה לקהל יעד בינלאומי, שם הדומיין כדי שיהיה עם סיומת בינלאומית, ואם האתר כתוב בעברית ופונה לקהל יעד ישראלי אזי שם הדומיין כדי שיהיה עם סיומת ישראלית.

מהיבט של מיתוג, יש לשים לב שרובם ככולם של האתרים המובילים בישראל הם בעלי סיומות .co.il וכמעט ולא ניתן למצוא אתר מוביל בעברית שיושב על דומיין בסיומת com.

האתרים המאד פופולרים כמו walla themarker מחזיקים גם שם דומיין ישראלי וגם שם דומיין בינלאומי.
 





מאמרים אחרונים

קישורים
- אחסון אתרים




קניית דומיין | מפת האתר
בחירת דומיין מתאים לעסק - הדרך הבטוחה להצלחה באינטרנט